Tietotori – Osallistu ja vaikuta

Tietotori

Kiinalainen Lenovo tuo omat koneensa markkinoille

Kiinalainen Lenovo tuo omat koneensa markkinoille
Kiinalainen teknologiayhtiö Lenovo ryhtyy myymään tietokoneita omalla tuotemerkillään maailmanlaajuisesti ensi vuoden alkupuolella.

Lenovon kansainvälistyminen alkoi, kun se osti 1,25 miljardin dollarin kaupalla amerikkalaisen IBM:n henkilökohtaisten tietokoneiden liiketoiminnan. IBM:n tietokonetuotanto siirtyi Lenovolle huhtikuussa. Uusi yhtiö ilmoitti tiistaina tehneensä voittoa syyskuun lopussa päättyneellä vuosineljänneksellä.

Helsingin Sanomien mukaan yhtiö pyrkii tekemään nimeään tunnetuksi valtavalla markkinointikampanjalla helmikuussa alkavien Torinon talviolympialaisten yhteydessä.

Lenovo-brändin lisäksi yhtiö jatkaa IBM:ltä hankittujen Think-sarjan tietokoneiden myyntiä vanhalla nimellä. Lenovolla on oikeus käyttää IBM:n tuotemerkkiä viiden vuoden ajan.

Lähde: Tietoyhteiskunta.fi