Tietotori – Osallistu ja vaikuta

Tietotori

Re: Jippiin palvelun taso

Nikita Zhuk writes:
Ohjelmistotiimilläni on ( / oli) kotisivut osoitteessa www.maczsoftware.com. Domaini ja sivujen hostaus oli hankittu Saunalahdelta, nyk. Jippii Groupilta. Domainiin kuului myös 10 sähköpostilaatikkoa.

Eilen Eudora rupesi valittamaan, että salasanat kaikkiin sähköpostilaatikkoihin olivat vääriä. Webmailiinkaan ei päässyt sisään. FTP-clientillä ei päässyt enää uploadimaan sivuja, wrong password-erroria tuli sieltäkin. Sivut osoitteessa www.maczsoftware.com kuitenkin toimivat.
Näköjään on sattunut "pieni" lipsahdus Jippiillä.
Tänään huomasin, että domainini redirectaa suoraan Jippiin etusivulle, eli kävijä ei näe enää ollenkaan MacZ Softwaren sivuja! Kaikesta päätellen siis domainini on suljettu ilman yhtään ennakkoilmoitusta tai tiedotetta! Olen hoitanut kaikki domain-maksut joten asia ei voi olla siitä kiinni. Jos maksut eivät ole saapuneet perille Nordean lakon takia, vastuu ei ole minulla, ja joka tapauksessa jonkinlainen tiedote olisi paikallaan.
Sekin on erittäin kiinnostavaa. Tarkoitat muuten varmaan jotain Jippiille maksettavaa domainimaksua, sillä muuten koko domaini tuskin ohjaisi millekkään sivulle.
Sivusto on siis alhaalla, MacZ:n asiakkaat eivät saa minkäänlaista yhteyttä meihin (eivät siis myöskään tukea), tuotteiden ostajat eivät saa koodejaan, toisinsanoen rahanarvoinen toiminta on pysähdyksissä. Jos asiaa ei korjata heti, korvausvaatimus on mielestäni täysin oikeutettu.
Kannattaisi varmaan soittaa, ja kysyä, miten nopeasti he saavat vian korjatuksi. Samantien kannattaisi varmaan pyytää tarjouksia muilta operaattoreilta, vastaavista palveluista. Jippiin taloudellinen ongelma voi hyvinkin vielä johtaa huonompaan palveluntasoon (kuten jo olet huomannut), ja kuka tietää, kenties yritys menee nurin vielä, jolloin voi tulla vastaan ongelmallinen siirtymiskausi toiselle palvelimelle. Toisaalta, se aiheuttaa myös lisää taloudellisia ongelmia Jippiille... Tuskin sentään olisit ainut asiakas, joka lähtee muualle.

Oma kokemukseni on, että pienikokoiset yhtiöt, joissa saat henkilökohtaista palvelua voivat tarjota erittäin laadukkasta palvelua. Ja tärkeä plussa on, että jos yritys on pieni, et jonota tunteja puhelinvaihteessa, kun yrität saada yhteyttä johonkuhun, joka rupeaisi selvittämään asiaa, (mutta lähtee kotiin viimeistään neljältä, ja pitää kaikki mahdolliset kahvi-/tupakkatauot ja siinä välissä on poissa muusta syystä).


Jocke